2011. október 13., csütörtök

Svájc

A múlthét más tájakon, egészen pontosan Svájcban telt, amikor is elmentem apával egyik barátjához, M. Tabord-hoz Yvorne-ba szüretelni (Yvorne Montreuy és Lausanne között fekszik, az egyik legjobb svájci borvidék).
Nem hétköznapi élmény okozott, a szó legnemesebb értelmében, mert Svájcban egészen eddig nem jártam, pedig már évekkel ezelőtt "napirenden" volt.
Persze nem keveset kellett dolgozni -ami természetes, mert részben erről szól-, a hátam is megfájdult, sőt az ujjamat is elvágtam, de a környezet szinte mindenért kárpótolt.
Tehát a hétköznapok -ideértve a szombatot is- a szüreté voltak, vasárnap pedig kirándultunk. Első alkalommal vonattal felmentünk a Diablore-gleccserre, majd onnan biciklivel ereszkedtünk le, máskor pedig Mntreux-be látogattunk, a Genfi-tó partjára, ahol -többek között- megnéztük a Freddie Mercury szobrát.
Külön élmény, hogy a szüreti idény zárására rendezett ünnepségen kezet fogtam Yvorne polgármesterével, Philpp Gex-el.
Ami tetszett: győnyőrű környezet, remek hangulat
Ami meglepő volt: részt vett a szüreten egy Zürick-ből érkezett család is. Örültem a lehetőségnek, hogy használhatom a németet, még francia Svájcban is, de az első néhány mondat után realizálódott a switzer deutsch természete, mondhatom -minta egy, a némettől teljesen különálló nyelvet beszéltek volna.

1 megjegyzés: